
به مناسبت سالروز مرگ هدایت؛شصت و پنج سال پیش همچین روزی، پایان زندگی یک مرد، یک مرد بزرگ. به خواست خودش. نه در تخت خواب از سر ناخوشی، نه در اثر تصادفی ناگهانی، به خواست خودش...آن طور که دوست داشت. آن طور که به نظرش مناسب بود. یک پایان بزرگ برای یک مرد بزرگ. زندگی هدایت سراسر اعتراض بود. اعتراض به ناآگاهی، اعتراض به جهل، اعتراض به مردمانی که غرق در کوری و کری می زیستند و از آب زندگی دوری می جستند. او با مرگش نیز اعتراض کرد. مرگ او فریاد مردی بود که بعد از 114 سال از تولدش هنوز هم کسانی هستند که ح...
ادامه مطلب
یادداشت:دوم خرداددوم خرداد، براي هر نسلي از هوادارانش معنايی خاص دارد. آنهايي كه از نسل انقلابند، آن را برگرداندن انقلاب به مسير اصلي اش مي دانستند، مسيري كه به زعم اين عده چيزي جز "نوگرايي" و "آزاديخواهي" در چارچوب انقلاب و اسلام نبوده، آن دسته از اين نسل كه جسورانه تر فكر مي كردند، دوم خرداد را يك "رفرم" مي دانستند، چيزي كه قرار بود" طرحي نو" باشد.دوم خرداد برای آن هایی که در سال 76 جوان بودند اولين تجربه" انتخاب جدي" بود به اين معنا كه این نسل براي اولين بار در آستانه دوراهي قرار گرفته بودند ...
ادامه مطلب